تبلیغات
Basketball - 19 نکته در مورد تغذیه ورزشکاران
 
چهارشنبه 18 مرداد 1391 :: نویسنده : tarokh ghorbany

19نکته در مورد تغذیه ورزشکاران

 

1- بلافاصله پس از بیدار شدن تغذیه را شروع کنید ( شروع متابولیسم از اولین دقایق روز )

2- 5 وعده غذایی را در برنامه خود بگنجانید ( بدون احتساب مکمل ها ) .

3- در وعده غذایی خود از فیبر غذایی استفاده کنید ( سالاد و سبزی و ..... ) بعلت خاصیت دفع چربی .

4- به مقدار کافی و به دفعات آب مصرف کنید. ( هیدراته کردن عضلات ، رفع سموم ، افزایش وزن ) 70% وزن بدن از آب تشکیل شده است.

5- یک روز در هفته رژیم خود را رها کنید. ( بعلت آمادگی برای ادامه رژیم و شوک وارد کردن به بدن ) .

ادامه نکات در ادامه مطلب کاوش کنید.

6- وعده قبل و بعد از تمرین را به دقت کنترل کنید. ( به علت ترشح انسولین و جذب بالای بدن در این هنگام ) .

7- در وعده های اولیه و نزدیک صبح کربوهیدرات بیشتر مصرف کنید. ( کربو هیدرات پیچیده ) .

8- در وعده های میان روز پروتئین بیشتر مصرف کنید.

9- آخرین وعده غذا پروتئین خالص بعلاوه فیبر مصرف کنید. ( مثلاً ماهی تن + کاهو )

10- غذای بدون ارزش غذایی را حتی یکبار هم مصرف نکنید( سس مایونز ، چیپس ، نوشابه ، شیرینی و .... )

 11- ترجیحاً از میوه های گرمسیری کمتر استفاده شود . ( آناناس  موز  نارگیل  انبه و ..... ) بعلت قند فراوان و بالا بردن ناگهانی ترشح انسولین .

12- سطح دریافت کربوهیدرات را ثابت نگه داشته و به مرور و بسیار آهسته مصرف پروتئین را افزایش دهید. ( پروتئین بیشتر یعنی عضله بیشتر )

13- درانتخاب مکمل ها دقت کنید . فرمولاسیون آنها نباید تداخل ایجاد کند. مثلاً همگی برای افزایش حجم باشند.

اگر دو یا یه نوع بیشتر مکمل مصرف می کنید باید دقت کنید چرا که مثلاً تفاوت پروتئین های حجم دهنده و تفکیک کننده در آرژنین آنهاست و هر کدام کاربرد و دوره زمان خاصی دارند.

14- سفیده تخم مرغ آب پر شده را به عنوان پایه رژیم غذایی خود بکار ببرید. ( پروتئین خالص و ارزان )

15- از تمام مواد پروتئینی تا حد امکان در طول یک روز استفاده کنید( گوشت قرمز  ماهی ، مرغ ، لبنیات کم چربی ، بعلت تامین تمامی 23 نوع آمینواسید)

 

16- در صورتی که مایل به مصرف قندهای ساده بودید ، تنها بلافاصله پس از تمرین مجاز به مصرف می باشید بعلت نیاز سریع بدن به انرژی و به مقدار بسیار کم .

17- مکمل های پروتئینی و کراتین را با معده تقریباً خالی مصرف کنید چر اکه بهتر جذب می شوند.

18- مقدار مصرف مکمل را با توجه به مندرجات توصیه شده روی ظرف آن و با دقت مصرف کنید.

19- فرآورده های غذایی و حتی فرآورده های پروتئینی را مصرف نکنید. ( سوسیس ، کالباس ، همبرگر و ..... )





نوع مطلب : تمرین، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 16 مهر 1396 02:07 ق.ظ
توحش استدلال های برجسته کارهای شگفت انگیز را ادامه دهید
شنبه 25 شهریور 1396 09:47 ق.ظ
Good way of telling, and pleasant article to take information on the topic of my presentation topic, which i am going to present in school.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 11:50 ق.ظ
Today, I went to the beach with my kids. I found a sea shell and gave it
to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She placed the shell
to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it
pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know
this is entirely off topic but I had to tell someone!
سه شنبه 29 فروردین 1396 06:49 ق.ظ
The other day, while I was at work, my cousin stole my iPad and
tested to see if it can survive a thirty foot drop, just so
she can be a youtube sensation. My apple ipad is now destroyed and she has 83 views.
I know this is completely off topic but I had to
share it with someone!
جمعه 25 فروردین 1396 01:20 ق.ظ
My family every time say that I am wasting my
time here at net, but I know I am getting know-how everyday by reading
thes pleasant content.
شنبه 19 فروردین 1396 10:28 ب.ظ
What's up, just wanted to say, I liked this post. It was
practical. Keep on posting!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


Basketball
گروه بسکتبال تیوا
درباره وبلاگ

با سلام.
این وبلاگ در رابطه با بسکتبال و به خصوص بسکتبال تیوا طراحی شده است.
خواهشنمندیم نظر خود را در رابطه با وبلاگ در قسمت نظرسنجی و یا به عنوان کامنت ثبت کنید.

مدیر وبلاگ : شکیب کرمی
صفحات جانبی
نظرسنجی
عملکرد این وبلاگ را چگونه می بینید؟








عملکرد این وبلاگ را چگونه می بینید؟








عملکرد این وبلاگ را چگونه می بینید؟








عملکرد این وبلاگ را چگونه می بینید؟








عملکرد این وبلاگ را چگونه می بینید؟








آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :