تبلیغات
Basketball - الزامات بسکتبال
 
چهارشنبه 18 مرداد 1391 :: نویسنده : tarokh ghorbany

بازی بسکتبال به عنوان یکی از مشهورترین و مورد توجه ترین ورزش های جهان برای خود الزاماتی دارد. 
اگرشما بسکتبالیست هستید یا قرار است به این بازی روی آورید توجه داشته باشید که رعایت برخی نکات برای سلامتی و بهداشت بدن لازم است.
● این ورزش مفید
بسکتبال شامل استارت ها و توقف های زیادی است. این ورزش، یک ورزش ایروبیک شناخته نمی شود بلکه ورزشی است که به شما کمک می کند: 
کالری ها را بسوزانید (یک ساعت بسکتبال می تواند ۶۳۰ تا ۷۵۰ کالری را بسوزاند) 
تحمل و استقامت خود را افزایش دهید. 
عضلات تان را بسازید. 
تمرکزتان را افزایش دهید. 
● همانطوری که بسکتبال یک راه خوب برای متناسب باقی ماندن بدن است، می تواند: 
به شما کمک کند که دوستان جدیدی پیدا کنید و آنها را به طور منظم ببینید. 
به شما یاد می دهد که چگونه یک بازیکن خوب برای تیم خودتان باشید. 
به شما یاد می دهد که چگونه با افرادی از سنین مختلف و با توانایی های متفاوت برخورد کنید. 
● پیش از بسکتبال
بزرگسالان باید قبل از شروع بسکتبال با پزشک خودشان مشورت کنند. 
بسکتبال یک بازی سریع است و دویدن ها، پریدن ها، چرخیدن ها و پیچیدن های فراوان دارد. بنابراین آسیب ها و حوادث می تواند به راحتی در این ورزش اتفاق بیفتد. 
با افزایش قدرت بدنی و همچنین انعطاف پذیری خودتان را محافظت کنید، زیرا بسکتبال ورزشی است که خیلی زیاد به فیزیک بدنی مرتبط است. 
عضلات و مفاصل را گرم کنید و حرکات کششی را قبل از شروع بازی انجام دهید. همچنین سرد کردن و حرکات کششی را بعد از بازی نیز انجام دهید. 
برای جبران آب از دست رفته در حین بازی و بعد از آن، آب مصرف کنید. 

بیش از حد بسکتبال بازی نکنید (این مساله به سن و وضعیت بدنی شما بستگی دارد) این ورزش را با دیگر ورزش های کم فشار ترکیب کنید.


● مصدومیت های بسکتبالی
بسکتبال ورزش مفرح و پر هیجانی است که البته در کنار آن برای سلامتی نیز بسیار مفید است، اما مصدومیت های ناشی از همین ورزش مفرح و پر نشاط هم در پاره ای از موارد برای بازیکنان بسیار خطرناک و دردسر ساز می شود و گاهی موجب می شود که بسکتبالیست ها تا مدت ها از ورزش کردن باز بمانند. تشخیص و مدیریت مصدومیت های پزشکی چه در موارد بحرانی و چه در موارد عادی، نیازمند حداقل دانش و اطلاعات پایه ای در زمینه پزشکی – ورزشی است، چرا که به هر حال هر مصدومیتی به نحوی با بیوشیمی و بیومکانیک بدن انسان مرتبط است. کشش های افقی بدن، شروع های ناگهانی بازی بدون گرم کردن و حرکت های پرتابی که لازمه بسکتبال است، بازیکنان این رشته ورزشی را در برابر درصد زیادی از مصدومیت ها آسیب پذیر می کند. رگ به رگ شدن و کشیدگی رگ های مچ پا از شایع ترین مصدومیت های همه ورزش هاست. از آنجایی که در بسکتبال از حرکات پرشی بیش از سایر ورزش ها استفاده می شود، در نتیجه معمول و رایج ترین مصدومیت بسکتبالیست ها همین رگ به رگ شدن مچ پاست. بیش از ۸۰ درصد مصدومیت های مچ پا ناشی از کشیدگی و پارگی رباطی است. حداقل ۶۵ درصد مصدومیت های مزمن مچ پا و دردهای هنگام راه رفتن، پریدن و یا دویدن ناشی از همین پارگی رباط هاست که به مرور زمان کهنه شده و فرد باید تحت توانبخشی و درمان های دراز مدت قرار بگیرد.




نوع مطلب : تمرین، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


جمعه 2 تیر 1396 06:54 ب.ظ
قلب از خود نوشتن در حالی که صدایی
مناسب ابتدا آیا نه حل و فصل بسیار خوب
با من پس از برخی از زمان. جایی
درون جملات شما موفق به من مؤمن متاسفانه فقط برای while.
من این کردم مشکل خود را با فراز در
مفروضات و شما ممکن است را سادگی به کمک پر کسانی
که معافیت. که شما در واقع که می توانید
انجام من خواهد بدون شک تا پایان در گم.
یکشنبه 20 فروردین 1396 09:04 ب.ظ
Hmm is anyone else experiencing problems with the pictures on this blog
loading? I'm trying to find out if its a problem on my end
or if it's the blog. Any feed-back would be greatly appreciated.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


Basketball
گروه بسکتبال تیوا
درباره وبلاگ

با سلام.
این وبلاگ در رابطه با بسکتبال و به خصوص بسکتبال تیوا طراحی شده است.
خواهشنمندیم نظر خود را در رابطه با وبلاگ در قسمت نظرسنجی و یا به عنوان کامنت ثبت کنید.

مدیر وبلاگ : شکیب کرمی
صفحات جانبی
نظرسنجی
عملکرد این وبلاگ را چگونه می بینید؟








عملکرد این وبلاگ را چگونه می بینید؟








عملکرد این وبلاگ را چگونه می بینید؟








عملکرد این وبلاگ را چگونه می بینید؟








عملکرد این وبلاگ را چگونه می بینید؟








آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :